Min bloggliste

mandag 3. juni 2013

DIY-STUEBORD


DIY- STUEBORD

Hei, her kommer en liten hilsen fra nordjøen, og et lite DIY tips til dere.
Vi har laget vårt eget stuebord, veldig enkelt og kun et strøk med beis



Vi valgte 4 plank som er 10 cm i bredde hver, ønsket et litt stort bord siden min gode samboer er glad i store bord. Brukte 3 plank som dere ser på bena under. kapper de til så du får ønsket høyde på bordet.
Skrudde de fast med skruer, så det eneste du trenger av verktøy er en sag og en drill.
Kjøpte plank på monter ( 8" furuplank"). Du kan få de til å skjære planken til deg der nede også.
Du velger material ut i fra finhet og hvor mye kvister du vil ha i det og tykkelse.





Et strøk med beis, så var det ferdig. 
Jeg brukte Driived beis, beiset en plank om gangen, tørket av med papir rett etter før jeg begynte på neste plank. Kan se litt skjoldete ut i begynnelsen, men la det hvile en dag så jevner det seg ut.

Nå er det valg av teppe som gjenstår.
Leiter, men har ikke funnet det rette enda, så da får vi vente å se.
Ser for meg et uten hår, i lysegrått eller beige/lyst.




Ønsker dere en fin start på uken alle sammen.


God hilsen fra Linda

22 kommentarer:

Anonym sa...

Så knallfint bord og så kjekkt å ha gjort det sjølv:)
Ønsket degei fin ny veke!
Klem fra Lillian

Anonym sa...

Så fint! Hvor fikk du tak i plank og hvilken beis har du brukt?

Fridas lille hjem sa...

Plank er kjøpt på monter og beisen eg brukte heite Driived, da tok jeg en og en plank omgangen, smurte på og tørket av med papir omtrent med engang før jeg begynte med neste :)

Lykke til :)

Helene Iversen sa...

Kjempe flott bord dere har laget. Alltid kjekt med hjemmelagde møbler ;)
Klem

Anonym sa...

Hei! Så fint bord! Hva slags tresort er det, og hvor mye koster det for en planke? Og husker du hvor mye bordet kosta tilsammen, uten beis? Hilsen Marianne

Jatte sa...

FYYYY så kult bord!! superkult :D
Flink du er!!:)

Ha en fin Tirsdag,
Klemmer fra Jatte♥

Fridas lille hjem sa...

hei Marianne :)

Planken vi brukte var 8" furuplank. Du bestemme litt sjølv hvilke material du skal bruke ut i fra hvor mye kvister du vil ha i det. Du kan velge et finere material også. Jeg tipper at det kommer på rundt 400kr kanskje, litt usikker, Ole er snekker så da handler han det gjennom sine avtaler.

Lykke til :)

Anonym sa...

Veldig fint bord.Har tenkt å prøve å lage et for det så utrolig fint ut:-)

Har kanskje litt dumme spørsmål.Hvordan går du frem for å feste "beina" i selve platen og hvordan får du festet plankene som skal være platen sammen?hva slags skruer brukte du?

Kristina

mille m sa...

Så flott, dette likte jeg kjempegodt!!

Señorita Montaña sa...

Veldig fint bord!! Takk for tips!

Anonym sa...

Hei!

Kjempefint bord :)

Hva mener du med at du beiser en og en plank og TØRKER AV MED PAPIR?

Fridas lille hjem sa...

Hei, beklager seint svar :) det vil si at jeg penslet først et bord ( en plank) og tørket av med papir med engang så det bare trakk litt inni. Så gikk jeg til neste plank og gjorde det samme, beiset med pensel og tørket av med papir rett etter påføring. Når du er ferdig med hele bordet der du om du har fått den fargen du vil, vist du øsnker mer kan du gjøre det hele engang til. Håper det ble mer forståelig :)

Anonym sa...

Hei! Jeg holder på å lage meg samme type bord, men lurer på hvordan dere har skrudd plankene sammen? Skrus skruene på skrå inn? Isåfall er det jo fare for at treverket sprekker..skjønner ikke helt hvordan det skal gjøres. :) Mvh. Caroline

Anonym sa...

Hei :)
Lurer også på hvordan du har skrudd fast plankene?

Anonym sa...

Knallfint!!!😍 Men hvordan har dere skrudd sammen?

Anonym sa...

Jeg lurer også på hvordan dere skrudde det sammen? Knall fint bord, dette falt virkelig i smak :-) Hanne

Anonym sa...

Ser ut for meg at det er gran plank? ;-) men stilig ble det :-)

Anonym sa...

Hei, jeg falt pladask for dette bordet og tenker at det burde være mulig for meg også å lage et slikt. Ser flere har spurt om hvordan dere har skrudd plankene sammen og det lurer jeg også fælt på..er så klar til å starte på dette prosjektet, så håper du får anledning til å kommentere :-)

Anonym sa...

hejhej

skulle man kunna få målen på bordet??=)

Anonym sa...

Heisann, lurer også veldig på hvordan du festet plankene til hverandre. Skrudde du de i hverandre på skrått inn? Mvh Susanne

Anonym sa...

Hei ☺ så stilig bord. Men kunne du lagt ut bilde av festet? Str skruer du har brukt og slik? Mvh Aja

Unknown sa...

Hei. Hvordan festet du barbeina sammen og til bordplate? Nydelig bord..