Min bloggliste

fredag 18. mai 2012



Mitt første blogg innlegg, spennnendes!


Vi startet husbyggingen 21. februar i år og fram til nå har det skjedd mye, Samboeren min Ole er snekker så vi har bygget huset selv. Travle tider er det, men verdt det når jeg ser på hvordan det ser ut i dag. Vi valgte å jobbe mye med huset når vi først satt i gang, så her har vi tilbrakt dager, kvelder og helger siden vi begynte. Så no ser vi fram til innflytting og en rolig sommer med mye familietid. Og ikke minst ser jeg fram til å innrede det nye huset vårt. Kjenne det krible i magen når jeg tenker på at dette er vårt hus og her skal VI bo.

Det som var planen først var å bygge og selge for å prøve å tjene litt penger på det, tanken bak det var å skaffe en god egenkapital til det neste huset, men da vi fant ut at jeg hadde en liten tuppe i magen så ombestemte vi oss og tenkte at her ville vi bu, hvertfall noen år. For de som har bygget hus før eller holder på  å bygge hus så er dere sikkert enige i at det krever ganske mye.Tegningene på huset var allerede tegnet så på husvalget og innvendige planløsninger var det ikke så mye å gjøre med, men litt småjusteringer har det blitt underveis og jeg må si meg veldig fornøyd med sånn som det har blitt.


Ole har alltid budd med sjøen, og var veldig skeptisk til å bo i et byggefelt med naboer nærme rundt seg, men etter litt om og men så ble vi enige om at her kunne vi trives. Det å bo i byggefelt har også mange fordeler, mange leikekamerater til den lille tuppo våres rett rundt hjørne, og ikke minst for meg som er litt mørkredd, så syns jeg det er veldig godt og ha noen rundt seg.




Vise dere først noen bilder fra da husprosjektet våres begynte!

Grunnmuren blei allerede satt opp på seinsommaren 2011, planen var at vi skulle begynne med husbyggingen
allerede mot jul, men det blei utsatt til februar, her er varmekablane i kjellerstovo på plass!

Her begynner det å ligne på noe! Glede meg, kjekt å se hvor mye det forandrer seg hver dag.






Huset er ferdig isolert og klart til plating inne.
Påsken måtte pappen tilbringe i huset, så da blei det påskekos der oppe! Planen i påsken var å
plata ferdig sånn at maleren og flislegger kunne komme etter påsken.


No er alle rom ferdig malt i huset så fleire bilder kommer etterhvert,
håpe dere vil følge oss videre i husprosjektet vårt.


Han en fin dag alle sammen!


Klems fra Linda


Ingen kommentarer: