Min bloggliste

søndag 10. juni 2012



HEI OG HOPP!

Da var vi tilbake til hverdagen etter en fantastisk ferie med masse god mat, shopping, sol og varme. Vi har
virkelig kost oss.Så nå er det tilbake til sunn kost, trening og husbygging. Det er godt å komme seg bort, men godt å komme hjem igjen også, det ble en lang tur hjem i går, litt forsinkelser ble det også. Så det ble ikke tid til blogging i går.

Dagen i dag har vært hektisk fra morgen til kveld, vi har pakket ut og pakket ned. Koffertene er tømt, og vi har begynt så smått å pakke ting i esker til vi skal flytte, spesielt det vi ikke trenger med det første. Så i dag har vi fått unna mye, og lille gullet har kost seg med Besten og Besto. Hva skulle man gjort uten hjelp i disse travle tider. 

Kjente det var godt å sige ned i sofaen og bare senke skuldrene og slappe av! Snakk om å gå fra full avslapping til full rulle på en dag. Hardt å komme i gang igjen.

Sjølv om det ble seint i går, så måtte vi opp i huset og kikke. Jeg var så spent så spent, men fy søren jeg er såå fornøyd. Det var en lettelse å komme hjem å se at alt som hadde blitt gjort når vi var borte var akkurat sånn som jeg ville det skulle bli. Åhh, jeg er glad, letta og kjenner at nå kan jeg ikke komme meg fort nok ut dørene her nede i gamle huset. Så no er det bare til å stå på og bli ferdig så fort som mulig.



My lovely kitchen, har skal det kokkeleres framover. 


  Ole gutt prøver ut sittebenken og nyter utsikten fra kjøkkenet
Det er fremdeles litt som mangler, knotter, sokkelen er ikke ferdig og hvitevarene er heller ikke komt på plass enda.

 Vi skal ha innebygde høyttalere i taket på kjøkkenet, begge badene, soverommet vårt og ute på terrassen både oppe og nede. Herlig å slippe ledninger. Så vist dere lurer på hvorfor den irriterrende hvite ledningen som dingler ned fra taket er så vet dere det nå, et vil dere se igjen på flere bilder. Den var virkelig i veien på bildene jeg skulle ta i dag.


Kjøkkenet sett fra stua
Vi har bestillt hvitevarer fra Danmark for en rimeligere penge, så de hvitevarene som synes ( micro, ovn, og vifte er fra Miele og resten er fra Bosch og siemens. Blir spennende å få de på plass også.



 På kjøkkenet og i stua har vi valgt laminat, vi har valgt laminat i hele huset bortsett fra de rommene som er flist. Det er fordi det tåler mer, så vi legger heller matter under slik at det blir lunere og ikke så hardt å gå på. Denne laminaten kommer ikke helt til sin rett på bilde, litt vanskelig å få fram fargen. Den er fra mamut serien og heter hacienda beige. Jeg ønsket å ha hvit eike parkett først, men med tanke på unger og sånn, fant vi ut at det passet oss bedre, og i tillegg så er det halve prisen, og det kommer godt med i regnestykket. Dette var det nærmeste jeg kom den parketten. Det eneste er at det ikke er v-fuge mellom plankene, det var et minus, men man kan ikke få alt. Sånn er det bare, men jeg er ganske fornøyd.


Hva syns dere så langt?


-Linda-




4 kommentarer:

Nina sa...

No nærmer det seg innflytting!! Veit kem som skal hjelpe meg den gang vi skal pusse opp! :-)

Anonym sa...

Så fint de blir Linda! :))
Laminaten va o kjempe fin. me har litt vanskligt får å velga om me ska gå for laminat elle parkett. men tror me jørr sånn så dokke, får heller bytta ut te parkett når me blir eldre kansje :)
Eg o like godt når de e v-fuge på laminaten/parketten, men ei vennina av meg så har de irretere seg grønn øve alt skifen så ligge igjen der når hu vaske golvet.
Lykke te videre me huset, så snakkes me vell sikkert snart :)
Hilsen May Susanne

Anonym sa...

Så fint kjøkkenet blir:) Masse god skap plass:)

Fridas lille hjem sa...

Hei, og tusen takk for fine kommentarer.

May susanne- Ja,det begynner å nærme seg innflytting, glede oss veldig no, det var godt du sa det med skiten for det har eg faktisk tenkt på,men har ikke fått hørt med noen som har erfaring med det, og det blir litt smuler inne på et kjøkken, så jeg tror jeg blir fornøyd med det golvet. Du må komma å se når vi er flytta inn. Glede meg til å se koss det blir hos deg også :)